dag 30? - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Linsey Snellink - WaarBenJij.nu dag 30? - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Linsey Snellink - WaarBenJij.nu

dag 30?

Door: linsey

Blijf op de hoogte en volg Linsey

25 Mei 2015 | Australië, Agnes Water

Goedenavond allemaal! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een prachtig reisverslag geschreven heb. Dat komt natuurlijk doordat ik de tijd van mn leven heb hier. Ik denk absoluut niet meer aan het bijhouden van mn reisdagboekje die ik altijd zo netjes bijhield met het schrijven van een verhaaltje om de dag. Helaas! Nu maar proberen terug te denken aan alle dagen die ik heb meegemaakt en alle hoogtepunten aan jullie door te geven. Waar zal ik beginnen? Oja, the australia zoo. Het was sochtends wat regenachtig dus we gingen met poncho's aan het treintje van de dierentuin in die ons naar het eind van de dierentuin bracht. Daar zagen we giraffen, neushoorns en zebras. Erg leuk maar die kan ik in Emmen ook wel spotten. het hoogtepunt van de dierentuin was absoluut de kangaroos en de koalas die we gezien hebben. De koalas slapen zoveel omdat ze zoveel eucalyptussap drinken. En we hebben nog meer andere interessante informatie gekregen over de schattige beestjes. Na de dag dierentuin gaan slapen en richting noosa gereden. We kwamen rond 1uur aan in Noosa en we konden om 2 uur inchecken. Dus korte broek aan en lekker naar het strand want het was heerlijk weer. Savonds kacheltje lam geweest bij de girlsnight. Het grappige is dat de jongens ook verkleed konden om gratis champagne te krijgen. Hier hebben laura en ik ook gevraagd aan "een jongen" om een foto van ons te maken. Later bleek dat hij eerst wat selfies gemaakt had met mn telefoon. Hier kom ik later op terug. De volgendeDag met Vicki en laura een heerlijke strand dag gehad en lekker geluncht bij beckys burgers. Heerlijke burger met patat en jus de Orange. Dat waardeer je echt als je aan het reizen bent. Ik ben trouwens geswitched van iedere avond uiteten naar koken met een groepje. Echt leuk! Samen boodschappen doen en gezond koken waarvan je soms wel twee avonden kan koken. In noosa heb ik er lekker meloen bij gekocht, lekker gezond. Toen ik de volgende dag weer ging reizen, nu richting Rainbow beach. Moest wel afscheid nemen van laura en Vicki maar die zie ik in cairns weer terug. Altijd leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen. Nu was ik aan het praten met twee meiden en Samantha en Reinout. En wat bleek nou, Reinout stond al in mijn telefoon met zijn selfie. Grappig! Ik zat naast Samantha richting Rainbow beach. Vooral veel geslapen. We kwamen rond 2 uur aan en hadden toen direct de eerste briefing voor fraser island. We kregen te horen welke groep we waren en moesten een handtekening zetten voor de verzekering etc. Oh en een slaapzak huren want we sliepen twee nachten in tentjes, dus een slaapzak is altijd fijn dan. Direct al een heel goed gevoel bij de groep van onze auto. Allerlei verschillende mensen maar dat vind ik juist zo leuk! We gingen de volgende ochtend vroeg naar fraser island maar kregen eerst een pannenkoeken ontbijt, Jammie!!! Ik was helemaal blij want de groep was leuk, de chauffeur van de voorste auto(en onze gids) Jeff was super gezellig en iedereen zorgde dat alEs goed voor elkaar was in de auto. We moesten namelijk zelf zorgen dat het eten voor onze groep voor elkaar was en dat de auto volgepakt werd met onze spullen. Iedereen was behulpzaam en goed geïnformeerd over de dingos (gevaarlijke wilde honden) en het rijden in de 4wheel cars. We reden naar de ferry en zo zijn we naar het eiland gegaan. De sfeer zat er goed in want we hadden aansluiting om muziek te luisteren. Zie je het al voor je? Een prachtig eiland en fijne muziek met een super gezellige groep. Top!! Die middag lekker geluncht. Wraps met allerlei lekkers erop. Maar we moesten drie keer lunchen van de Wraps. Alleen hadden we zo'n honger dat we direct allemaal twee Wraps genomen hebben. Daarna naar Lake mckenzie gereden. Wauw!! Er zit olie in het meer van de bomen dus heb mezelf lekker gescrubt. Daarna naar de camping gegaan om de bedjes klaar te maken en te beginnen aan de goon (zakken zvieze goedkope wijn). We hadden een paar zakken met onze groep gekocht. Lekker gegeten dankzij groepsgenoten die lekker konden koken(ik deed vooral vaak de afwas en verzamelde bestek, haha!). Daarna begonnen met de kaartspelletjes die later veranderden in drankspelletjes. Dan weet je wel hoe dat gaat.. nog ff naar het strand gewandeld met een stok zodat ik de dingos kon wegslaan (is serieus, je moest wapens meenemen naar het strand voor het geval er een dingo je aanviel). Die nacht lekker gesnurkt en heerlijk geslapen op de grond. De volgende ochtend een flinke kater maar daar mag je niEt over zeuren op zo'n prachtig eiland. Dus ik dacht, hup lekker rijden in de 4wheel car. Dat was pas stoer. Wel wennen hoor want je moet met links schakelen en de knipperlicht zit rechts. Maar ik voelde me erg verantwoordelijk en Jeff gaf aan dat ik keurig gereden heb. Je moet vooral niet teveel sturen in zo'n auto. Verder die dag nog naar een ander meer geweest met schildpadden en een berg omhoog geklommen. Die avond weer lekker gegeten en wat minder gedronken. Toen helaas slecht geslapen en veel wakker geworden. De laatste dag op fraser nog naar een meer gewandeld via een lange wandelroute. Maar leuke diepgaande gesprekken zorgen ervoor dat het wandelen niet zo erg is. Daarna lekker geluncht en wat bleek nu, we hadden nog Wraps over. Misschien van een andere groep of van ons en niet goed gekeken. Maar die hebben we lekker allemaal opgegeten. Jammie! Toen we weer terug waren in Rainbow beach hebben we een dikke hamburger en patat gegeten, lekker gedouched en daarna rond half 1 geslapen. Vanochtend uitgechecked en afscheid genomen van de groep. Niet leuk, maar dat hoort erbij! En nu dus in de bus richting town 1770. Daar blijf ik twee nachten en daarna ga ik naar Airlie beach om de Whitsundays trip te doen. Dit is drie dagen op een zeilboot varen door prachtige eilanden. Heb er zin in!!! Doei allemaal, dikke kussies

  • 25 Mei 2015 - 12:48

    Bert:

    Weer een leuk verslag. Wat maak je veel mee daar!
    Ga door met genieten!!!

  • 25 Mei 2015 - 19:14

    Annemarieke:

    Wat gaaf te lezen!wat heb jij een bak vol herinneringen gemaakt.
    Ik geniet helemaal met je mee.

  • 27 Mei 2015 - 20:53

    Ardy:

    hoi Linsey,
    Geweldige avonturen beleef je. Ben best een beetje jaloers. Lekker genieten maar.
    Op naar Whitsunday, leuk zeilen tussen mooie eilanden, have fun. Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Australië

Backpacken

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2015

dag 30?

17 Mei 2015

dag 23

17 Mei 2015

dag 23

09 Mei 2015

Dag 15

28 April 2015

dag 4
Linsey

Actief sinds 05 Maart 2015
Verslag gelezen: 980
Totaal aantal bezoekers 2524

Voorgaande reizen:

23 April 2015 - 09 Juli 2015

Australië

Landen bezocht: